Pomoc "plugged drive failed to work" w logu

borygo

Nowy użytkownik
Noobie
8 Grudzień 2013
7
0
1
124
QNAP
Ethernet
100 Mbps
Witam
W logach otrzymuję co jakiś czas błąd "Plugged drive failed to work". Log wygląda tak:

Kod:
Typ   Data   Godzina   Użytkownicy   Źródło IP   Nazwa komputera   Zawartość   
Błąd   2018/08/06   12:58:01   System   127.0.0.1   localhost   Plugged drive failed to work.   
Informacja   2018/08/05   03:02:05   System   127.0.0.1   localhost   [Disk S.M.A.R.T.] HDD 1 Rapid Test result: Completed without error(s).   
Informacja   2018/08/05   03:00:02   System   127.0.0.1   localhost   [Disk S.M.A.R.T.] HDD 1 Rapid Test started.

SMART dysku jest czysty i nic w nim nie ma niepokojącego, a tu jak widać dodatkowo test dysku był zrobiony ledwie kilka godzin wcześniej. Co oznacza ten komunikat i czym jest spowodowany. Wyskakiwał mi już kilka razy i zawsze bez żadnej przyczyny. Komunikat pojawia się nieregularnie i bez żadnej przyczyny.
Wersja oprogramowania Firmware: 4.3.3.0628 (2018/07/25)
Model serwera: QNAP TS-112
 
Myślisz, że taki zabieg pomoże? Dysk siedzi tam od dłuższego czasu i nikt nim nie macha. Jest przykręcony jak należy. Zrobię to i zobaczymy czy to coś pomoże.
Powrócę do tematu, gdyż nic nie dało to co zrobiłem i problem nadal występuje.

Kod:
Typ   Data   Godzina   Użytkownicy   Źródło IP   Nazwa komputera   Zawartość   
Błąd   2018/11/06   13:45:01   System   127.0.0.1   localhost   Plugged drive failed to work.   
Informacja   2018/11/04   03:02:06   System   127.0.0.1   localhost   [Disk S.M.A.R.T.] HDD 1 Rapid Test result: Completed without error(s).   
Informacja   2018/11/04   03:00:05   System   127.0.0.1   localhost   [Disk S.M.A.R.T.] HDD 1 Rapid Test started.

Zastanawiające jest to, że błąd pojawia się jakiś czas po tym, gdy automatycznie robi się test dysku.
 
Nie podłączałem tego dysku do PC. On siedzi w Qnapie od samego początku. Na świeżo następny błąd się właśnie pojawił. Tym razem nie pojawił się jakiś czas po teście dysku (jak w poprzednich). Jedyne co zrobiłem po pojawieniu się poprzedniego błędu to zaktualizowałem oprogramowanie Qnapa.
Kod:
Typ   Data   Godzina   Użytkownicy   Źródło IP   Nazwa komputera   Zawartość 
Błąd   2018/11/07   14:14:35   System   127.0.0.1   localhost   Plugged drive failed to work.

Smart dysku podawany przez Qnap jest poprawny. Test dysku krótki mam uruchomiony w harmonogramie raz na tydzień. Błąd nie pojawia się regularnie po każdym sprawdzaniu, ale korelacja kilkukrotna tych zdarzeń sugeruje, że problemem może być oprogramowanie Qnapa, lub coś w nim się dzieje, ale nie wiadomo co.

as6.ifotos.pl_img_smartpng_qwhxapx.png


*poprawiłem obrazek