Pomoc Migracja z Raid 1 do Raid10

pehadell

Nowy użytkownik
Noobie
13 Styczeń 2016
3
1
3
65
QNAP
TS-x53
Ethernet
56 GbE
Witam!

Nie mam doświadczenia z NASami, tylko próbuję ogarnąć problem, a nie znalazłem podobnego tematu w serwisie.
Otóż mam w firmie Qnap TS-453 Pro z 2 dyskami 4 TB z Raid 1 a oprogramowanie QTS 4.2.2.Build20160901. Teraz dokupiłem kolejne identyczne 2 dyski i chcę migrować z Raid 1 do Raid 10 ze względu na potrzebę VM i posiadane możliwości.
Qnap nie oferuje automatycznej migracji z Raid 1 do 10. Chcę to zrobić sam, ale proszę mnie sprawdzić czy poprawnie myślę:

1. Dane z macierzy kopiuję na dysk zewnętrzny podłączony przez USB Qnap'a.
2. Tworzę kopię zapasową ustawień systemowych (na dysku zewnętrznym) korzystając z opcji w panelu sterowania.
3. Wyłączam NAS i wkładam nowe dyski.
4. Restartuję NAS i wymuszam ponowną Inicjację NAS z Panelu Sterowania.
5. W czasie inicjacji wybieram Raid 10.
6. Tu nie jestem pewny, czy system wybierze tą samą nazwę chmury czy będę musiał od nową ją nadawać (chciałbym oczywiście tą samą).
7. Tu mam nadzieję, że będę mógł importować ustawienia systemowe z dysku zewnętrznego USB i system odtworzy mi wszystkie udziały zdefinowane pod wcześniejszym Raid 1.
8. Tu mam nadzieję importować dane zapisane na dysku zewnętrznym do odtworzonych udziałów sieciowych.

Czy import ustawień systemowych w Raid 10 odtworzy dokładnie wszystkie zdefiniowane wcześniej w Raid 1 udziały, uprawnienia oraz konta użytkowników? Czy powinienem sobie dodatkowo te wszystkie ustawienia zapisać, zrobić screeny itp. A w przypadku chmury, czy powinienem przed reinstalacją odłączyć certyfikat SSL?
Będę wdzięczny za dobre wskazówki, które uchroniłyby mnie od istotnych błędów.
 
Mam pare uwag:
2. Tworzę kopię zapasową ustawień systemowych (na dysku zewnętrznym) korzystając z opcji w panelu sterowania.
Kopie zrob - ale porob screeny, bo nie pamietam czy ktos nam potwierdzil czy to dziala ..

3. Wyłączam NAS i wkładam nowe dyski.